Niedziela, 04 Czerwiec 2023 r. ,   Franciszka, Karola

Co wpływa na pozycjonowanie stron?

   5
pozycjonowanie stron

Nie ma jednej, idealne metody pozycjonowania, która pozwoli osiągnąć Twojej witrynie miejsce na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. O skuteczności działań świadczy kilka istotnych czynników, na które warto zwrócić uwagę, zanim rozpocznie się ten proces. Co wpływa na pozycjonowanie stron?

Konkurencja

Każda branża charakteryzuje się różnym poziomem konkurencyjności. Od tego, ile silnych marek posiada własne witryny w sieci, zależy sukces Twojej strony. Może zdarzyć się, że w przypadku niektórych słów kluczowych nie będziesz miał szans na osiągnięcie pozycji witryny na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Inne natomiast pozwolą Ci na zdobycie miejsca w pierwszej piątce. 

Analiza konkurencji i jej działań w sieci powinna być więc pierwszym krokiem pozycjonowania. Warto budować widoczność na te same słowa kluczowe, ale jednocześnie szukać fraz, z których konkurencja nie korzysta, ale mają potencjał. W tak obszernej analizie pomogą Ci profesjonalne narzędzia do SEO.

Zrozumienie klientów

Nawet idealnie napisany artykuł czy oferta nie wybiją się, jeśli nie zostają skrojone pod Twoich klientów. Poznaj więc intencje wyszukiwania oraz potrzeby. Zbuduj obraz swojej persony - określ jej cechy charakteru, zainteresowania oraz media, w których się porusza. I nie ograniczaj się w poszukiwaniu informacji. Korzystaj ze wszystkich dostępnych zasobów, tj.:
- forów internetowych;
- komentarzy pod innymi wpisami;
- social media;
- wiadomości od poprzednich klientów. 

Tylko w ten sposób będziesz w stanie stworzyć tekst, który wybije się ponad innymi. Każde słowo kluczowe ma swój cel, a Twoim zadaniem jest jego znalezienie.

Prawidłowo przygotowana witryna

To ostatni krok. Strona internetowa działająca prawidłowo pod względem technicznym znacznie usprawnia SEO. Sprawdź więc, czy zadbałeś o jej optymalizację. 

Kluczowa jest tutaj szybkość ładowania. Zbyt długi czas oczekiwania na zawartość może przyczyniać się do zwiększania współczynnika odrzuceń, a tym samym obniżenia pozycji strony w Google. Równie istotny jest UX experience, czyli projektowanie doświadczeń użytkownika. Witryny nieintuicyjne odstraszają i - podobnie jak w pierwszym przypadku - osłabiają jej widoczność. 


Jak wskazują aktualne trendy, marketing internetowy podąża coraz mocniej w kierunku użytkowników urządzeń mobilnych. Trudno się temu oczywiście dziwić, gdyż aktualnie większość klientów właśnie w ten sposób przegląda sieć w poszukiwaniu interesujących treści oraz produktów. Z...
SEO, czyli Search Engine Optimization, obejmuje wszystkie operacje, które poprawiają pozycję danej witryny w wynikach wyszukiwania, co od razu przekłada się na liczbę osób odwiedzających tę stronę główną i jej zyski z obecności online. Większość właścicieli witryn internetowych...
Szukając pomysłu na dodatkowe, kreatywne zajęcia dla dziecka warto rozważyć naukę programowania. Programowanie pozwala dzieciom rozwijać umiejętności logicznego myślenia oraz nabywać niezbędnych kompetencji w zakresie technologii i informatyki. Programowanie to również świetny...



Szukając pomysłu na dodatkowe, kreatywne zajęcia dla dziecka warto rozważyć naukę programowania. Programowanie pozwala dzieciom rozwijać...
System RCP to jeden z najlepszych patentów na rejestrację godziny wejścia oraz wyjścia pracowników. Metoda ta znajduje się w orbicie...
Pozycjonowanie stron internetowych, znane również jako SEO (Search Engine Optimization), to proces mający na celu zwiększenie widoczności...